Klinika Galena > Leczenie Niepłodności

Laparoskopia
Inseminacja

Leczenie hormonalne

• Po przeprowadzeniu badań hormonalnych lekarz specjalista dobiera odpowiednia terapię hormonalną.

Laserowe usuwanie ognisk endometriozy

• Endometrioza jest chorobą narządów płciowych kobiety. W obrębie miednicy mniejszej dochodzi do ognisk zapalnych. Sama choroba pozostaje tajemnicza, bowiem dotychczas nie ustalono dokładnie jej przyczyny. Nieleczona może prowadzić do niepłodności.
  • Laser CO2 jest przełomem w leczeniu endometriozy. Jego użycie umożliwia precyzyjne i bezpieczne usunięcie ognisk zlokalizowanych w trudnych i wrażliwych miejscach. Poprzez technikę waporyzacji (odparowania tkanek) nie niszczymy zdrowych tkanek. Laserowe zlikwidowanie ognisk endometriozy dla przykładu jajników, nie niszczy ich potencjału rozrodczego. Mając platformę laserową CO2 firmy Deka, wyposażoną w odpowiednie skanery, zwiększamy szanse w walce z trudnym przeciwnikiem. Połączenie lasera z laparoskopem pozwala do minimum ograniczyć ryzyko powikłań i usunąć ogniska zapalne wielkości ziarnka maku. Laser ma również zastosowanie w leczeniu zespołu policystycznych jajników (PCOS), który jest również częstą przyczyną problemów z zajściem w ciążę.

Histeroskopia zabiegowa

• Podczas zabiegu lekarz, przez tulejkę histeroskopu, wprowadza mikronarzędzia lub światłowód laserowy, którymi wykonuje czynności zabiegowe. Pobiera również materiał do badania histopatologicznego. Niedogodności związane z zabiegiem można porównać do zwykłego badania ginekologicznego. Pacjentka po zabiegu może po kilku godzinach wrócić do domu.
  • Wskazania do histeroskopii zabiegowej:
    • usuwanie zrostów, mięśniaków podśluzówkowych, polipów
    • korekcja wrodzonych wad macicy np. usunięcie przegrody macicy
    • pobranie wycinków z błony śluzowej do badania histopatologicznego

Laparoskopia

Laparoskopia jest nowoczesną metodą diagnostyczną i operacyjną, która pozwala oglądać i diagnozować narządy w jamie brzusznej i miednicy małej pacjenta bez konieczności jej otwierania. Badanie jest małoinwazyjne, więc można je wykonywać często w ramach chirurgii jednego dnia. Ma przewagę nad klasyczną operacją, ze względu na krótszy pobyt w szpitalu i szybszą rekonwalescencję. Operacja laparoskopowa jest bardzo precyzyjna od klasycznej, w szczególności przy użyciu lasera. Daje możliwość wykrycia bardzo małych zmian niewidocznych w operacji klasycznej, np.: małych ognisk endometriozy. W trakcie operacji możliwe jest wykonanie biopsji wycelowanej dokładnie w zmienioną tkankę lub guz i pobrania wycinków tkanek do badań histopatologicznych i bakteriologicznych. W leczeniu niepłodności daje możliwość rozpoznania i leczenia przyczyn niedrożności jajowodów, mięśniaków, zrostów miednicy mniejszej  oraz innych patologii.

Inseminacja

Klinika Galena oferuje wykonanie inseminacji.

Pary z niepłodnością chcące poddać się zabiegowi inseminacji przechodzą konsultację, by dobrać najbardziej odpowiedni sposób postępowania i rodzaj stymulacji.

Najczęściej wykonujemy inseminację domaciczną. Inseminacja domaciczna jest „ostatnim przystankiem” i nadzieją na upragnione potomstwo przed zabiegiem in vitro. Polega ona na podaniu specjalnie przygotowanego nasienia bezpośrednio do jamy macicy. Próbka nasienia jest odpowiednio przygotowana w procesie zwanym preparatyką nasienia, który polega na wyborze plemników obdarzonych możliwością ruchu, zdolnych do zapłodnienia w jajowodzie w momencie uwolnienia komórki jajowej.

Mając świadomość, że nie we wszystkich przypadkach możliwe jest posiadanie dziecka bez konieczności większej ingerencji w naturę i zastosowania procedur „in vitro” współpracujemy z najlepszymi ośrodkami w Polsce w tej dziedzinie przygotowując naszych pacjentów do zapłodnienia pozaustrojowego.